måndag 23 mars 2009

Då var man igång!

Nu har jag börjat på min första av årets balklänningar. Jag har haft första provningen i ett grå-grönt bomullstyg och det blev en del ritande och klippande, roligt! Det ska bli en klänning med bar rygg, halterneck, urringning nertill magen i ett rött duschesstyg. En modell jag inte har sytt förut, spännande.
Det ska bli två till, en klänning i ett aprikosfärgat tyg, modell: liten polokrage, heltäckande förutom en lite öppning i ryggen, tajt och lite utsvängd vid knäna.
Den tredje modell är inte riktigt bestämd ännu, har inte fått något tyg heller men det kommer!

Hur ska jag hinna....jag ligger så långt efter i skolan...hjälp!

1 kommentar:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

http://virkaholic.blogspot.com/2009/03/en-stjarna-till-ian.html

Nu finns mönstret på stjärnan på svenska =)