måndag 12 oktober 2009

Tovat!

Nu har jag varit och tovat igen och naturligtvist glömde jag kameran idag också.
Robin hood-hatten börjar ta form Nu ska den bara torka och sen ska jag klippa kanten och fixa någon slags röd fjäder till den. Jätteroligt!!
Mamma blev nästan färdig med pinnhästen, det saknas bara en kula i änden på pinnen sen är det att rida av. Den blev hur go som helst, en söt bushäst, undra vad den ska heta?
Jag skulle börja på och tova röret till pillarna (jag har fått veta att det inte heter hölster) men jag hade inget bra rör med mig så jag fick vänta. Sen skulle jag börja på en vårängel men då hade jag glömt de vita piprensarna så då fick jag vänta med det också.

Efter lite snabbt planerat började jag våttova bokstäverna till: God Jul, jag började bakifrån med L:et och U:et för det kan ju också bli Linus (min gosse heter det), jag är ju inte färdig ännu... de ska stoppas med vadd och lite sand så att det kan stå upp i bokhyllan eller var de nu hittar sin plats.

Resten av veckan måste jag jobba stenhårt med mina uppgifter till skolan för ojsan, vi ska träffas på måndag. Jag trodde jag låg bra till men jag tror jag fastnade med att trycka på tyg lite för länge. Så nu har jag två band och en bildväv kvar att väva innan söndag och lite kvar att skriva.

Nu får jag gå och lägga mig, samla krafter till i morgon för då ska det pluggas..

Kram Rebecka

Inga kommentarer: