fredag 13 mars 2009

Kunde inte låta bli...

jag var på stickcafé i tisdags och då fick jag med min vän som har kurser i tovning så då gick snacket in på lite tovning. Det var länge sedan jag gjorde något med ullen och jag har ju så mycket i källaren så igår när jag arbetade med en inlämningsuppgift till skolan lovade jag mig själv att jag skulle få tova om jag blev färdig i vetig tid.
Jag började tova kl. tio och höll på sakta till kl. halv tolv... Skönt att göra något som är till en själv och inte til skolan eller på någon beställning.
Det blev några tovade stenar som går i färgerna lila, ljus-ljus grönt, ljusgrönt, grått och plommon. Det är samma färger som jag har på mina underlägg på matbordet, så dom ska få bo inne i "matsalen". Dom ska få ligga i fönstret och i en skål på bordet så jag får göra lite flera en annan kväll.
Mitt nya ögongodis!

Inga kommentarer: