måndag 26 oktober 2009

Måndag igen!

Har landat i södra Sverige efter en vecka i Umeå, har varit i skolan och försökt lära mig att väva på vävstol med minst fyra trampor - det gick inte så bra. Känner mig inte riktigt hemma ännu med vävstolen, vill hellre sitta vid symaskinen. Och sen har vi tryckt lite på tyg också, det gick bättre. Så nu är det till att sätta upp vävstolen och börja väva, ska få hjälp av en underbart duktig och snäll väninna som kan det här med att väva, så jag känner mig lugn - detta ska gå fint med hennes stöd!


Idag har jag varit och tovat, jag har väldigt svårt att sluta, vi börjar kl 18.00 och ska väl egentligen sluta till klockan nio men vi kom inte därifrån förrän vid tiotiden. Och så kommer man på så många saker man vill göra hela tiden, nu har vi gått tre gånger och har två gånger till men det räcker ju aldrig. Tova är underbart!!

Jag har gjort färdigt mina bokstäver till: GOD JUL så nu ska de stoppas med vadd och lite sand, och sen ska de dekoreras...med en snögubbe, några stjärnor, en tomte och kanske en gran, vi får väl se vad det blir...
Och sen ska de stå i fönstret har gossen bestämt men de blir väl flyttbara.. Får väl se om man skulle orka göra ett helt alfabet eller iallafall hela gossens namn: LINUS.

Min nästa julgrej får nog bli några små hängtomtar som kan hänga ner från vår lampa över matbordet, kursledaren har det i sin lampa och det är så mysigt. Man blir så inspirerad av att vara hos henne i hennes mysiga lokal.


Hos Beas barnslikheter kan man vinna fina vimplar! Och det vill jag göra, tänk va bra de hade passat i gossens rum, hängandes över sängen.


Och sen ska hon börja med "Använd var du har - Novemberutmaningen". Jag funderar att vara med, jag behöver något som sätter igång mig med mina idéer! Gör du det med!

Och naturligtvist glömde jag kameran idag också men den fick följa med till Umeå tyvärr var den så blyg att den inte ville lämna väska, den ville ligga och gosa med sin kompis, batteriladdaren....typiskt!

Nu är det dags att sova, dröm sött!
Kram Rebecka

Inga kommentarer: