torsdag 8 oktober 2009

Nej, nu får jag ta mig i kragen...

Hej, det var länge sedan! Jag får nog ta och bättra på mig med det här att blogga.

Jag har lovat lite bilder och jag börjar med en klänning som jag har sytt till mig själv i våras. Det var en skoluppgift och samtidigt skulle jag på bröllop så då passade jag på och sy en kläning till bägge tillfällena.

Det blev en smarrig, frasig och dansvänlig klänning i färgerna gammelrosa och cremeguld, jag blev väldigt nöjd med resultatet och dessutom hittade jag en slips till min gubbe som gick åt guldhållet (tyvärr blev inte korten bra på honom, vi hade med oss vår nya kamera och den kunde inte jag klura ut i stressen..) så ni får lite på mitt ord, han blev snygg och vi matchade!!

I måndags startade tovningskursen igen, min mamma och jag åkte iväg till vår väns nya kurslokal, och där var det urmysigt med mycket inspiration över allt.

Det var jätteroligt att sätta igång igen. Jag började på en Robin hood-hatt til min son, det är favoriten just nu, tänkte att jag ska sy kläderna och tova ett pilhölster till honom i julklapp. Och mamma skulle göra färdigt en käpphäst till honom också. Vilka julklappar han kommer att få!!

Nu ska jag iväg till stickcafét i stenlängan, jag har så många ufon som jag måste få färdigt nu tex. min kofta jag började på i förra hösten som jag har bara kommit en tredje del eller min sons gröna "gräs" filt som jag virkar i en ända mormorsruta. Det ska bli roligt att träffa gänget igen, jag har inte varit där sen i våras.

Kram R

Inga kommentarer: