tisdag 12 februari 2008

Engelska förkortningar gör mig galen!!!

Nu har jag bara sista varvet kvar på min första pulsvärmare och jag fattar ingetting av dessa små söta förkortningar.....
Så jag får ta och leta upp en liten fin video på www.knittinghelp.com och se om jag kan klura ut hur man gör annars får det bli helt vanlig avslutning på dom.

Jag tog en liten paus fråm stickeriet igår sydde lite istället, och det blev en väska till... Jag är helt galen i denna väskmodell som jag har hittat.
Och sen började jag på ett halsband i sidentyg men jag hade inga bra pärlor till det så jag blev lite besviken faktiskt. Jag får leta lite till i mina gömmer och se om jag har nåt bättre!!

3 kommentarer:

Linda Linder sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda Linder sa...

Kolla på www.ninet.se de har bra enkla tips runt hemsidebygge. Ha en skön helg. Kram från lillasyster

Efwa - Medea sa...

På Knitty finns bra förklaringar till alla förkortningar. Kolla här