måndag 25 februari 2008

Stickcafé!

Nu i kväll har jag varit på mitt första stickcafé, i Bromölla på Böckmans konditori och bowling. Ett härligt gäng kvinnor som samlas och stickar, pratar och fikar sista måndagen i varje månad. Det kostade 50 kronor och då fick man kaffe/the, en stor macka och en kaka, det var väldigt, väldigt dumt att äta middag före...
Dom stickade allt från sockar, koftor, halsdukar och babyfilt. Och jag stickade på min andra februari-pulsvärmare, den måste bli färdig snart.. Den 31 mars ska vi träffas igen.

Det har inte blivit så mycket stickande och syande och pysslande den sista vecka, min son har varit lite sjuk. I fredags hade han haft hög feber i 1 1/2 vecka så då åkte vi till vårdcentralen igen (var där i onsdags också) så nu då hade han öroninflammation, jippii. In med lite antibiotika och i lördags visade han redan förbättring, skönt!! men vi får brottas lite för att all medicin ska in i munnen, så nu är jag ingen favorit!!! Nu gäller bara PAPPA, PAPPA, PAPPAAAA.....

Jag skulle igentligen varit och tovat idag men jag byte för att gå på stickcafé men jag var iväg förra söndagen och tovade lite, det blev äntligen ett skönt och fint sittunderlägg till min son i färgerna grått, ljusgrått, svart, mörkt blått, ljusblått och klarblått.
Så nu ska jag tova i fyra måndagar och jag tror jag vill göra något till mina köksfönster i färgerna rosa, har rosa gardiner, väldigt konstigt för att vara jag.
Sen vill jag testa och tova på en kruka, såg en i söndags som var sååå jättesnygg, en fyrkantig i färgerna auburgine och grönt. Och sen kanske en slokhatt men där vet jag inte vilken färg....svårt att välja!!

Inga kommentarer: