tisdag 14 april 2009

Här har det hänt lite saker!

Jag har varit uppe i Umeå på en träff med skolan, där vi arbetade bla. med mönsterkonstruktion, materiallära och lite modellteckning.

Jag kom hem på fredagen och då fick jag veta att sambon och sonen (snart 3år) hade lagt in en ny matta i hans nya rum, så på lördagen blev det till att hänga upp nya gardiner, fixa nytt överdrag till soffa, lägga in bilmattan, ta upp leksakerna och ställa in hans säng.

Han sov första gången i rummet samma dag och det gick jättebra, sen när han vaknade var mormor och morfar där på saft och bullkalas i det nya rummet som en liten invigning. Han var så stolt!! Så nu kan han säga: att nu går jag upp till mitt nya rum. Och sen hör man hur han springer runt och runt där uppe...

Sen har jag arbetat på bytardagen här i byn, jag sitter med i styrelsen, så det blev en dag med att sortera kläder, skor, leksaker m.m. och sen blev det försäljning för allmänheten. Jag vet inte riktigt hur det gick, vi har inte haft eftermötet ännu. Men jag vet om att i den kassan jag satt så såldes det mest....

Och sen har det varit påsk och då har vi hunnit med 3 kalas och vi har 3 födelsedagar kvar, ett till denna helgen som kommer och sen 2 till nästa helg. Lite trött på tårtor.

I dag har jag hunnit med att vara på en jobbintervju till ett sommarjobb och i eftermiddags ringde chefen och erbjud mig jobb. Jag tackade JA!!! Så nu ska jag jobba vecka 27-33, det blir lite pengar där...

Jag har också börjat spåna lite på två av mina skoluppgifter, vi ska sy två plagg. Ett som är inspirerad av 1900-talet och jag har fastnat lite för klänningar från 20-talet. Nästa plagg ska måttsys till mig själv enligt Inger Öbergs mönsterbok och där vill jag också sy en klänning.

Jo sen har jag också hunnit med att sy tre balklänningar i bomullstyg och provat dem också.

Vad mycket piggare man blir av att solen tittar fram.

1 kommentar:

Häxan Sytant sa...

Är det textillärare det ska bli av dig?