tisdag 28 april 2009

Visa lite gamla saker!

I skolan (jag läser till textilslöjdfröken) över vinterlovet skulle vi göra ett grupparbete om kulturkrockar och i vår grupp bestämde vi att vi skulle göra ett stort schackspel med ena sidan med "svensk kultur" och den andra sidan med kultur från resten av världen, och sen hur vi kan kombinera dessa kulturer, att visa kulturkrockar kan berika.

I gruppen finns det både textilare och trä å metallare, och vi bestämde vad vi skulle göra för olika schackpjäser. På min lott blev det alla bönder och där gjorde jag spetspåsar med kaffe och grova jutepåsar med korn i.
Och sen fick jag äran att göra kungarna, en älg och ett lejon och så här blev dom:

Ursäkta för de dåliga bilderna, jag är verkligen urkass på att ta bilder. Och jag har tyvärr inga bilder på hela schackspelet, ska försöka fixa det så ni får ser hur häftigt det blev....

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Vilken kul ide och va fina kungarna blev!