måndag 27 april 2009

Trevligt, trevligt!

Var i väg på den efterlängtade virk-workshopen med Fröken Elsas virkblogg i lördags, jag fick med mig min (bor alldeles för långt borta med samma intressen-) kompis och vi hade jättetrevligt.
Lite svårt att bestämma oss vad vi skulle göra man blev så sugen att göra alla kakor å tårtor och figur som fanns framdukade, och sen när man hade bestämt sig vad man skulle göra då skulle vi bestämma garn å dessa alla val.
Helyllebutiken är en hemsk garnbutik (hemskt underbar) för man vill köpa allt och när man kommer därifrån har man köpt alldelse för mycket ;-)

Det är blandat med safran och muskatgarner i färgerna vit, svart, grått, brunt, rosa och lila. Jag ser framför mig en chokladkaka med grädde, ett grått hjärta med rosa blommor....det är bara att drömma på.

Inför denna Workshop hade jag gått och funderat ett tag på vad jag skulle virka och det jag har fastnat för är inte något från Fröken Elsas virkblogg utan en idé från Pennyshouse, att virka en burk dunderhonung till sonen. Så jag satte igång och leta efter rätt färg och naturligtvist hittade jag rätt färg i ett väldigt tunnt garn: Safran och sen var jag igång. Hade jag bara haft hjärnan med mig så hade jag kunnat virka med dubbelt garn från början och då hade det nog gått lite snabbare men jag har inte gett upp ännu..

Jag har kommit så här långt:


Min kompis fastnade för en lite grön vän som hon hittade på en bild utan beskrivning och med hjälp från Fröken Elsa så satte hon igång och virka men hon blev inte riktigt nöjd med nosen så hon har börjat om igen. Det ska bli spännande och se resultatet nästa gång vi träffas.

Inga kommentarer: